torsdag, april 24, 2008

V vs. H

Jag gillar att Vidomix har blivit Hemmakväll!
Det har nämligen blivit en väldigt, väldigt bra deal för min del.

Det hela började med att jag och sArah igår skulle hyra film på Hemmakväll vid värnhemstorget. Vi vandrar in och är ensamma i butiken under den halvtimmen vi tog på oss innan vi väl kunde enas om vilken film vi skulle se (Dreamers, recension kommer snart).
Vi kommer fram till kassan och där kommer jag på att "Visst fan, jag har ju en bonuskort här". Mannen i kassan drar kortet och allt är i princip färdigt då jag kommer med en av mina geniala frågor, "Vad får jag om jag har detta kortet?". En lagom inövad ramsa där det enda som jag fick fram ordentligt var att man får 5% av allt man handlar som sätts in på kortet och som man kan använda hur som helst. Jag undrar såklart över hur mycket pengar jag har tjänat ihop den senaste månaden som jag haft kortet. Och NU kommer det fin fina, jag har tjänat ihop 212kr.
Ok ok, det är ju rätt bra tycker jag, men mannen i kassan blir halvt lyrisk. 212 kr! Då har du handlat/hyrt här för flera tusen kr (vilket jag inte har). Nöjd och glad går jag iväg och utanför räknar vi ut under ciggpausen att om jag har 212 kr på mitt kort har jag handlat/hyrt för 4280kr på en månad. Det är samma sam som att jag skulle köpa en ny film för 199kr mer än varannan dag, eller att jag skulle hyra ungefär 3 filmer per dag eller som att jag köpt alla vänneravsnitt, någonsin + alla säsonger av lost + alla säsonger av prisonbreak + hela gudfadern trilogin + sagan om ringen trilogin + 10 ytterligare filmer.... på en månad. TROLIGT!

Slutsatsen är den.... att jag gillar Hemmakväll bättre än Videomix, och jag har tjänat 212 kr på ingenting.


Inga kommentarer: